ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
Kochane Dzieciaki! Trzymam za Was mocno kciuki:)
Do zobaczenia kiedyś, gdzieś...
Iwona Kowalik
WARSZTATY Z ROBOTYKI Z "PLANETĄ ROBOTÓW"
warsztaty w ramach projektu SZKOŁA W MIEŚCIE
TWORZYMY MOSTY PRZYJAŹNI
realizacja programu "Bądź kumplem! Nie dokuczaj!'
POŻEGNANIE Z IGOREM
NAUKOWY DZIEŃ DZIECKA - CHEMICZNE OGRODY
warsztaty przygotowane przez Atomic Atelier
ROZWIĄZUJEMY ZAGADKI GEOMETRYCZNE
PORTUGALSKICH PARTNERÓW
Uczniowie
i nauczyciele z Portugalii przygotowali dla wszystkich partnerów
projektu quiz, w którym mieliśmy szansę doskonalić wiedzę na temat
kształtów geometrycznych. Quiz rozwiązywaliśmy na smartfonach, a
następnie wspólnie na tablicy interaktywnej:
KIM JEST DOKUCZACZ?
JAK "ROZBROIĆ" DOKUCZACZA?
Nasze prace i pomysły:
KONKURS RYSUNKOWY W PROJEKCIE ETWINNING
Czas na ostatnią aktywność w projekcie MATHEMATICS FORMS (ONE MONTH, ONE
FORM...). Tym razem zadaniem uczniów z Polski, Portugalii i Hiszpanii
jest stworzenie plakatu promującego geometrię. Nasze pomysły
zaprezentowaliśmy już partnerom. W I etapie wybierzemy najlepsze
polskie prace, głosując w formularzu Google. Następnie weźmiemy udział w
głosowaniu międzynarodowym, w którym wybierzemy najlepsze prace z 3
partnerskich krajów.
PROJEKTUJEMY SZKOŁĘ NA MARSIE
Zadaniem naszej uczniów klasy, które realizowaliśmy w maju, było zaprojektowanie szkoły na Marsie. Musieliśmy znaleźć informacje o zagrożeniach, z jakimi
zetkną się ludzie na Czerwonej Planecie, a następnie zaproponować
sposoby umożliwiające przetrwanie na Marsie. Tworzyliśmy propozycje systemu
edukacji, jaki będzie obowiązywał na Marsie, sugerowaliśmy przedmioty
wykładane w szkole oraz obowiązującą skalę ocen. Opracowaliśmy również
listę pomocy dydaktycznych, którymi będzie dysponowała placówka
edukacyjna. Następnie przystąpiliśmy do tworzenia projektu budynku szkoły
uwzględniającego zabezpieczenia przed niekorzystnymi warunkami na
Marsie.
Projekty marsjańskich szkół:
WYCIECZKA DO RUIN ŚREDNIOWIECZNEGO ZAMKU CISY
WARSZTATY W CENTRUM POZNAWCZYM
HALI STULECIA:
"SPACER W CHMURACH - POWIETRZNE MIASTA"
Dzisiaj byliśmy na zajęciach ,, Spacer w chmurach, powietrzne miasta”. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o miastach, które znajdują się wysoko w górach, a także o wieżowcach. Zajęcia prowadziła Pani Mariola, która świetnie tłumaczyła nam wszystkie zagadnienia. Zajęcia składały się z dwóch części-teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej poznaliśmy przykłady miast położonych w górach i rozmawialiśmy o tym, dlaczego budowanie wieżowców wcale nie jest takie łatwe.
W drugiej części zostaliśmy podzieleni na cztery grupy. Robiliśmy makiety miast, które mogłyby istnieć wśród chmur lub w górach. To były ciekawe zajęcia!.
(Przed zajęciami podziwialiśmy Iglicę grając przy tym w pokemon go).
Marta Sochocka
Personalize a digital slideshow |
WARSZTATY W MULTICENTRUM:
"MOSTY I KŁADKI WROCŁAWIA"
SEANS FILMOWY - "CUDOWNY CHŁOPIEC"
23 marca wybraliśmy się do kina na piękny i pouczający film pt. "Cudowny chłopiec". Film w bardzo mądry sposób opowiada o tym, jak ciężko jest żyć ludziom, którzy wyglądają inaczej niż my, na co dzień. Zapamiętamy przesłanie tego obrazu na długo.
Seans filmowy poprzedziła wizyta w McDonald's :)
TALKING KITES AROUND THE WORLD
“Talking Kites Around the World in the Footsteps of Janusz Korczak” to globalny projekt propagujący dialog kulturowy i społeczny, podczas którego uczniowie przygotowują latawce z obrazami marzeń o lepszym świecie. Został założony w ramach sieci iEARN, której członkami jest ponad 30 tysięcy szkół i organizacji młodzieżowych ze 140 krajów świata.
Projekt "Mówiące latawce..." jest dedykowany Januszowi Korczakowi, który opowiedział się za prawami dzieci. Biorą w nim udział szkoły z Izraela, Słowenii, USA, Chin, Mołdawii, Pakistanu, Albanii, Białorusi, Iranu, Ukrainy, RPA, Francji i in.
Nasze latawce zaczęliśmy przygotowywać w domu. Prace kończyliśmy na lekcji techniki:
Nasze latawce pofrunęły 21 marca, tak jak latawce innych partnerów tego wyjątkowego projektu.
SZTUKA Z KWADRATÓW I PROSTOKĄTÓW
Kolejną aktywnością w projekcie Mathematics forms (one mont, one form...) było przygotowanie swojej prace artystyczne, z wykorzystaniem kwadratów i prostokątów. Uczniowie tym razem posłużyli się techniką Op-art. Prace, zebrane w książeczkę elektroniczną, przedstawiliśmy partnerom z Portugalii i Hiszpanii:
CREATE A SPORT... - STWÓRZ GRĘ SPORTOWĄ
Global Day of Design to wydarzenie obchodzone 4 maja, które ma
inspirować młodych ludzi do tworzenia, budowania i współpracy. Jest to
sposób na włączenie procesu Design Thinking w edukację szkolną.
Uczniowie naszej klasy rozpoczęli przygotowania do tego wydarzenia
uczestnicząc w wyzwaniu “Create A Sport…”, polegającym na stworzeniu
własnej gry sportowej. Uczniowie mogli wybrać 4 przedmioty spośród:
paletek do tenisa, piłeczki, taśmy samoklejącej, balonów, plastikowych
kubeczków i sznurka. Pracując w grupach dzieci opracowywały zasady gry i
tworzyły nowe sposoby zastosowania wybranych przedmiotów.
Uczniowie pracowali przez 3 tygodnie podczas godzin wychowawczych, a
część materiałów przygotowywali także w domu. Oto efekt prac uczniów:
DZIEŃ KOBIET
"HARMONIA MUNDI..."- WARSZTATY W MULTICENTRUM
60. MISJA PROGRAMU NASA
"SALLY RIDE EARTHKAM"
Po raz kolejny mieliśmy okazję wykonywać zdjęcia
Ziemi z Kosmosu. Wybieraliśmy miejsce na mapie, orbitę przelatującej
Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a następnie wydawaliśmy polecenie
kamerze znajdującej się na tej stacji, by ta wykonała zdjęcie wybranego
przez nas miejsca. Otrzymaliśmy 250 kodów, które umożliwiają wykonanie
250 fotografii.
Po otrzymaniu zdjęć z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
zidentyfikowaliśmy sfotografowane miejsca na podstawie współrzędnych
geograficznych. Wykorzystaliśmy w tym celu mapy Google, a pracowaliśmy we
wspólnych dokumentach na Dysku Google. Oto efekt naszej pracy:
JAK ROZMAWIAĆ O TRUDNYCH UCZUCIACH?
Na godzinie wychowawczej rozmawialiśmy na temat "trudnych uczuć". Trudnych, czyli takich, o których ciężko nam się rozmawia. Dzieci za trudne uznały: smutek, ból, miłość, złość, gniew. Podzielenie na 5 grup uczniowie tworzyli plakaty, na których zaprezentowali swoje pomysły na to, jak mówić o "trudnych uczuciach":
TWORZYMY ARTYSTYCZNE PRACE UŻYWAJĄC TRÓJKĄTÓW, OKRĘGÓW I KÓŁ
Realizując projekt MATHEMATICS FORMS (ONE MONTH, ONE FORM...) w styczniu w szczególny sposób skupiamy swoją uwagę na
trójkątach i ostrosłupach. Jedną z aktywności jest przygotowanie pracy artystycznej, w której należy użyć tylko trójkątów,
kół, sfer i ostrosłupów. Uczniowie klasy 5e obejrzeli prace abstrakcjonistów, zwłaszcza dzieła,
które stworzył Wassily Kandinsky. Swoje rysunki tworzyli korzystając z
aplikacji Paint. Powstały prawdziwe dzieła sztuki:
SZUKAMY TRÓJKĄTÓW I OSTROSŁUPÓW WOKÓŁ NAS
Kolejny miesiąc projektu MATHEMATICS FORMS (ONE MONTH, ONE FORM...), w którym współpracujemy ze szkołami z Portugalii i Hiszpanii, jest poświęcony trójkątom i piramidom (ostrosłupom). Uczniowie poszukiwali tych figur wokół nas i fotografowali swoje odkrycia. Zbieramy je na tablicy Padlet. Nasz zbiór stale się powiększa:) Wykorzystujemy także zdjęcia, które wcześniej zrobiliśmy do projektu ze szkołą w Pilani w Indiach.POSZUKUJEMY GIER I ZABAW Z KOŁEM I KULĄ
Zrealizowaliśmy ostatnią aktywność dotyczącą kół, okręgów i kul w projekcie Mathematics forms (one month, one form...). Tym razem dzieci poszukiwały gier i zabaw, w których wykorzystujemy te kształty. Skorzystaliśmy z zasobów naszej szkoły i nagraliśmy krótki materiał filmowy:WIGILIA KLASOWA
Jak każdego roku spotkaliśmy się na wspólnej Wigilii.
Dzieci składały sobie życzenia świąteczno-noworoczne, dzieląc się
opłatkiem przy ubranej przez chłopców choince. Poczęstunek przygotowali
Rodzice, którzy upiekli lub kupili ciasta, słodycze, owoce i napoje.
Po posiłku dzieci wspólnie śpiewały polskie kolędy.
Życzymy Wszystkim wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku
GODZINA KODOWANIA 2017
Po raz kolejny uczestniczyliśmy w globalnej akcji Godzina Kodowania (Hour of Code), która odbywa się co roku w Tygodniu Edukacji Informatycznej. Akcja ma miejsce w ponad 180 krajach. Organizatorzy po raz kolejny zadbali o ciekawe propozycje dla uczestników w różnym wieku. Zaproponowali m.in. gotowe samouczki w lubianych przez uczniów aplikacjach: Minecraft, Star Wars, Flappy, Kodowanie z Anną i Elsą, Kodable, Angry Birds, Play Lab i wielu innych. Dla bardziej zaawansowanych w programowaniu przygotowano łamigłówki w Code Combat, gdzie mieliśmy możliwość poznawania podstaw kodowania w języku Python albo JavaScript. Zadania dla uczestników pozwalały na ćwiczenie tworzenia sekwencji bloków, korzystania z pętli oraz funkcji, sterowania postaciami, zmieniania tła. Dzieci miały możliwość weryfikowania zaproponowanych przez siebie rozwiązań oraz samodzielnego poprawiania błędów. Zaletą aplikacji była także możliwość zaprojektowania własnej gry. Uczniowie uczyli się programowania, dobrze przy tym się bawiąc. Współpracując, uczyli się od siebie nawzajem. Dzieci, które ukończyły cały cykl wybranej przez siebie aplikacji mogły wygenerować dla sobie Certyfikat Ukończenia Godziny Kodowania.
WARSZTATY Z SAVOIR - VIVRE'U
27 listopada 2017 uczestniczyliśmy w warsztatach z
savoir-vivre'u prowadzonych przez panią Jadwigę Dębicką, która jest Certyfikowanym Trenerem Biznesu i założycielką Akademii Dobrych Manier.
Podczas zajęć zwracaliśmy uwagę na konieczność stosowania zwrotów
grzecznościowych w codziennym życiu. Przypomnieliśmy sobie zasady witania się z
dorosłymi i kulturalnego zachowania w relacjach dziecko-dorosły. Podczas
scenek proponowaliśmy swoje wersje rozmowy telefonicznej z
osobą dorosłą, przerywania rozmowy i in.Pani Dębicka przypomniała nam także także zasady zachowania w publicznych
miejscach, jak teatr, kino czy środek komunikacji miejskiej. Rozmawiała z nami
o konieczności utrzymywania higieny osobistej. Pani Trener
przypomniała nam o konieczności zwracania uwagi na potrzeby innych,
na sposoby grzecznego oferowania pomocy osobom starszym i chorym.
Oddzielnym punktem warsztatów była etykieta przy stole. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak wiele sztućców może znaleźć się przy naszym
nakryciu i do czego służą. Poznaliśmy zasady odkładania sztućców, gdy
przerywamy lub kończymy posiłek. Najwięcej emocji spowodowała
ciekawostka, która doprowadziła do dyskusji - po co na stole znalazła się
miseczka z wodą i cytryną. Na to pytanie odpowiedź znała tylko Pani
Jadwiga, choć mieliśmy wiele pomysłów.
WARSZTATY WE WROCŁAWSKIM PARKU TECHNOLOGICZNYM
Dzięki projektowi "Szkoła w mieście" po raz drugi mogliśmy uczestniczyć w warsztatach dotyczących programowania robotów. Tym razem Sphero miały narysować w nocy znak przyjaźni dla przybywających kosmitów. Dzieci podzielone na grupy miały spowodować ruch robotów, tak by "narysowały" kształt wielokątów. To rewelacyjne zajęcia, które doskonaliły nasze umiejętności programowania, a przy okazji rozwijaliśmy matematyczną wiedzę dotyczącą własności wielokątów.
INNY NIE ZNACZY GORSZY
Stworzyliśmy plakaty z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji:
DZIEŃ CHŁOPAKA
Dziewczęta z naszej klasy pamiętały o kolegach i przygotowały dla Nich skromne upominki:)
KAMPANIA WYBORCZA
Trzymamy kciuki za Julię i szykujemy dla Niej kampanię wyborczą. Oto jak uczniowie 5e tworzyli plakaty wyborcze:
WYBIERAMY SAMORZĄD SZKOLNY
Nasza klasa dobrze się już zna, dlatego pierwszego dnia wybraliśmy Samorząd Klasowy. Przewodniczącym został Łukasz, jego zastępcą Daria, a skarbnikami Marta i Adam. Przedstawicielem klasy 5e do Samorządu Uczniowskiego została Julia. Gratulacje!
ROZPOCZYNAMY ROK SZKOLNY 2017/2018
W sali już wszystko gotowe! Czekamy na Was, Uczniowie:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz